Central approval for companies

ALUTEC AS

Organizational number
941935400
Business address
Industrivegen 43, 5210 OS
Postal address
Industrivegen 43, 5210 OS
Web page
www.alutec.no
Number of employees
31

Approval period:
08.02.2023–08.02.2026

 Occupational injury insurance

 Liability insurance

 Godkjent opplæringsbedrift

ALUTEC AS is approved in the following areas:
FunctionField areaDevelopment class
Function: Ansvarlig søkerField area: (for alle typer tiltak)Development class: 1Show meaningHide significance

Ansvarlig søker, grade 1

Kravene til utdanning og praksis
Fast ansatt faglig ledelse skal ha utdanning og praksis som er relevant for dette godkjenningsområdet i tiltaksklasse 1. Følgende minimumskrav til utdanningsnivå og praksislengde må være oppfylt:

  • Mesterbrev eller tilsvarende
  • 4 års relevant praksis

Dette omfatter fagområdet
Oppgaver og ansvar til ansvarlig søker bestemmes av pbl. § 23-4 og presiseres ytterligere av byggesaksforskriften § 12-2 bokstav a-m . Tiltaksklasseplassering for søkerfunksjonen vil være avhengig av kompleksitet, herunder hvor mange ansvarlige foretak som skal ha ansvarsrett og koordineres og hvor mange ansvarsoppgaver i byggesaksforskriften § 12-2 som er aktuelle for tiltaket.

For tiltak der prosjektering og utførelse ligger i høyere tiltaksklasse, men der ansvarsforholdene er oversiktlige og koordineringsbehovet er lite, vil tiltaksklassen for søkerfunksjonen være lav.

Ansvarlig søker har ansvar for å utarbeide tiltaksprofil for tiltaket og synliggjøre dette i gjennomføringsplanen, jf. byggesaksforskriften § 9-3.

Ansvarlig søker har ansvar for at alle oppgaver er belagt med ansvar, herunder ansvar for uavhengig kontroll, jf. byggesaksforskriften kap 14.

Dette omfatter tiltaksklasse 1
Søkerfunksjonen i tiltaksklasse 1 omfatter lite komplekse søknader, der koordineringsbehovet for prosjektering, utførelse og kontroll er lite.

Eksempelvis vil dette omfatte søknader i få trinn og ettrinnssøknader der ansvarsforholdene i tiltaket er oversiktlige og krever lite koordinering.